زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
زندگی به رنگ خدا

انسان ذاتا رنگ پذیر است و هر رنگ را می‌پذیرد و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
"صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً" چرا که انسان خلیفه خدا است "قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً"

آخرین نظرات

زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد





سه شنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷ ب.ظ

خطبه

الحمد الله رب العالمین، و الصلاه و السلام علی خیر خلقه محمد و آله الذین أذهب الله عنهم الرجس و طهرهم تطهیرا.

قال الله الحکیم فی کتابه العظیم:

آیه:

«انّما یرید اللّه لیذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهّرکم‏ تطهیرا.» (احزاب/33)

حدیث:

فقال  [الحسین علیه السلام] أَیُّهَا الْأَمِیرُ إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِکَةِ وَ بِنَا فَتَحَ اللَّهُ وَ بِنَا خَتَمَ اللَّهُ وَ یَزِیدُ رَجُلٌ فَاسِقٌ شَارِبُ الْخَمْرِ قَاتِلُ النَّفْسِ الْمُحَرَّمَةِ مُعْلِنٌ‏ بِالْفِسْقِ‏ وَ مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَهُ وَ لَکِنْ نُصْبِحُ وَ تُصْبِحُونَ وَ نَنْظُرُ وَ تَنْظُرُونَ أَیُّنَا أَحَقُّ بِالْبَیْعَةِ وَ الْخِلَافَةِ ثُمَّ خَرَجَ .(حار الأنوار، المجلسی،ج‏44 ،324 ، باب 37 )

مقدمه

عاشورا یک مکتب فکری و فرهنگی است سازنده ای است که جهان را متحول ساخته است وقتی محرم داخل می شود تمام کشورهای اسلامی و بعضی از کشورهای غیر اسلام یک اتفاق می افتد که شیعیان آمده غذا داری و پیام رسانی حادثه عاشورا به جهانیان می شود و عده ای هم سعی و تلاش می کند که در این آیام با شبهه افکنی این نور الهی را خاموش کند، و ما به عنوان شیعه و پیرو مکتب عاشورا هرساله از خود باید به پرسیم که چرا امام حسین علیه السلام قیام نمود؟ و وظیفه ما در قبال عاشورا چست؟

برای اینکه به این جواب این سوال باید

 اولا مقام و منزلت امام حسین علیه السلام را بشناسیم.

ثانیا یزید و یزیدیان را بشناسیم.

ثالثا از کلمات خود ائمه علیهم می توانیم جواب این سوال را دریابیم.

انشاالله در این مدت زمان بصورت خلاصه به این سوال پاسخ خواهیم داد و دوستان لطف نمایند  کمی بشتر توجه کنند.!

امام چست؟ و امام حسین علیه السلام کیست؟

امام به معنی رهبر و پشوای بعد از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است که توسط خداوند متعال مثل پیامبری و رسالت باید تعیین شود. و این قضیه در تاریخ در غدیر خم به دستور خدا وند متعال توسط نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم با آیه «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرین‏.» شد و علی بن ابی طالب علیه السلام و یازده امام دیگر در خطبه که رسول گرامی اسلام ایراد نمود بیان نمودند. پس امام یک مقام رسمی الهی است که خداوند متعال باید مشخص نماید.

طنز و دلیل (قرائتی و علمای اهل سنت در المصطفی)

استاد قرائتی می در درس اخلاق مدرسه امسال می فرمود که عداه از علمای اهل سنت را از کشورهای مختلف جامعه المصطفی دعوت کرده بود و آنان هر روز بایکی از مراجع و علمای قم دیدار داشتند و یک روز هم من را دعوت کرد یک جلسه تفسیر قران با آنان داشتم و در اخر گفتم همه فرق اسلامی اتفاق دارد که و شما هم قبول دارید که امام زمان در آخر الزمان خواهد آمد و کاری کنیم که همه علمای جهان اسلام باهم نشصت کنند و یک نفر را به عنوان امام زمان معرفی نمایند و قائله را خاتمه دهیم؟! همه پاسخ دادند که تعیین امام زمان که کار ما نیست باید خدا تعیین کند. گفتم نشد اگر قرار امام را خدا تعیین کند اول و اخرش را تعیین می کند و اگر قرار است که شورا تشکیل دهیم و امام تعیین کنیم اول و اخرش دست ماست همه اخوندای اهل سنت خت شدند.

بلی دوستان امام مقام الهی است که باید خدا تعیین کند و غیر خدا کسی دیگر چنین حقی ندارد.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی