زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
زندگی به رنگ خدا

انسان ذاتا رنگ پذیر است و هر رنگ را می‌پذیرد و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
"صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً" چرا که انسان خلیفه خدا است "قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً"

آخرین نظرات

زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد





شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۰ ب.ظ

ذکر خدا
 
نماز یاد خدا است
انسان رنگ پذیر است و در شیوه زندگی زود رنگ می‌بازد و رنگ دیگری به خود می‌گیرد برای اینکه انسان در سبک زندگی راه را گم نکند باید الگو داشته باشد و در زندگی چه رنگ بیهتر از رنگ خدایی که تمام لحظاتش رنگ و بوی الهی دارد و به یاد او باشد. برای اینکه زندگی ما چنین رنگ پیدا کند که قابل تغیر نباشد و در لحظات زندگی مان غافل نشویم که غفلت باعث نا آرامی و طوفانی شدن زندگی می‌شود؛ باید به یاد خداوند متعال باشیم و این رنگ را در شیوه زندگی مان ثابت نگه داریم. نماز یاد خدا است و برای اینکه از یاد او غافل نشویم روزانه پنج بار او را یاد می‌کنیم چرا که فرمود « «اقم الصلوة لذکرى؛ براى یاد من نماز به پا دار.» (طه/14) نماز ذکر و یادی است عملی، زبانی و قلبی، با روشى مخصوص و شیوه‏اى‏ ابتکارى که اعضاى بدن از موى سر تا نوک پا در آن نقش دارند. (قرآئتی: 1389، ص37) و نماز و یاد خدا مایه‌ی آرامش قلبی و روانی انسان می­شود «الَّذِینَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ (هدایت شدگان) کسانى هستند که ایمان آورده ودلهایشان به یاد خدا آرام مى‏گیرد. بدانید که تنها با یاد خدا دلها آرام مى‏گیرد» (رعد/28). آروزهای طولانی، مشغول زن و فرزند، آسایش و رفاه، تجارت و سرگرم کننده دیگر در زندگی سبب غفلت و فراموشی یاد خدا می‌شود. و برای اینکه در زندگی مان از یاد خداوند غافل نشویم روزانه حداقل پنج بار به نماز به پا می‌داریم و خالق هستی را یاد می‌کنیم.
===================
منابع: 
قرآن کریم
قرائتى ؛ محسن ، یکصد و چهارده نکته در باره نماز، مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن - تهران، چاپ: نوزدهم، 1389.

نظرات  (۳)

۰۷ آبان ۹۶ ، ۲۲:۲۳ سایت تفریحی چفچفک

اگر تمایل داریدبا وبلاگ خوبتان تبادل لینک انجام میدم..

منتظر جوابتون هستم.

پاسخ:
سلام خوست الان
تصاویر شما کمی زننده است
۰۶ آبان ۹۶ ، ۲۰:۱۴ سایت تفریحی چفچفک
جواب سوال چرا باید نماز بخوانیم؟

نماز و یاد خدا مایه‌ی آرامش قلبی و روانی انسان می­شود


پاسخ:
آری
چنین است
۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۹:۰۱ سیّد محمّد جعاوله
عالی بود
متشکرم.
پاسخ:
ممنون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی