زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
زندگی به رنگ خدا

انسان ذاتا رنگ پذیر است و هر رنگ را می‌پذیرد و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
"صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً" چرا که انسان خلیفه خدا است "قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً"

آخرین نظرات

زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد





۱۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

بقیه الله خیرلکم

#آشنایی_بامهدویت ۱۰

💠کیفیت ولادت مهدی موعود

◀️یکی از حوادث مهمّ در تاریخ بشر، ولادت آخرین ذخیرة الهی و موعود امت‌ها حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است به گونه ای که اصل ولادت آن حضرت، جزو مسلمات تاریخ به شمار می‌آید و نه تنها ائمه معصومین علیهم السلام و دانشمندان و تاریخ نویسان شیعه به این مهمّ اشاره کرده اند؛ بلکه مورخان و محدثانی چند از اهل سنّت نیز به این حادثه بزرگ تصریح نموده، آن را یک واقعیت دانسته اند. این ولادت نقطة عطفی در تاریخ زندگی بشر بر روی کره زمین است. و می‌رود تا پس از گذشت قرن‌ها با ظهور آن منجی موعود، امید انسان‌های مظلوم و حقیقت خواه، تحقق یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۰۰ ، ۱۰:۳۲

عوامل زنده نگهداشتن دلها🌸


1️⃣ #یاد_خدا

رسول گرامی اسلام فرمودند: «بذکر الله تحیی القلوب و بنسیانه موتها، به یاد خدا قلبها زنده می‏شود و به فراموشی از یاد خدا می‏میرند. 

2️⃣ #مذاکره_علمی

پیامبر صلی الله علیه و آله : إنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ یَقولُ : تَذاکُرُ العِلمِ بَینَ عِبادِی مِمّا تَحیى عَلَیهِ القُلُوبُ المَیِّتَةُ ، إذا هُمُ انتَهَوا فیهِ إلى أمری ؛ بحث علمى میان بندگانم ، چون به من بینجامد ، دل هاى مرده با آن زنده مى شود. [ . عوالى اللآلى ، ج 4 ، ص 78 .]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۵۵

#آشنایی_با_مهدویت۷

💠مشترکات اهل سنّت و شیعه در #«مهدویّت»  قسمت دوم

3️⃣ ظهور در سن چهل سالگی

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «... مهدی از فرزندان من است، در سن چهل سالگی بر انگیخته خواهد شد... ». [۱]

4️⃣هم نام بودن حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۵۳

#آشنایی_با_مهدویت۶

💠مشترکات اهل سنّت و شیعه در #«مهدویّت»  قسمت اول.

1️⃣  #حتمی_بودن_ظهور و قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

اولین مسأله ای که بین شیعه و اهل سنّت مورد اتفاق است، حتمی بودن ظهور و قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است. این موضوع یکی از مسلمات اعتقادی این دو گروه است؛ به گونه ای که ده‌ها و بلکه صدها روایت در این زمینه، در منابع روایی آنها وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۵۱


▶️ادامه از مطلب قبلی

💠◀️منابع ویژه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف


دانشمندان اهل سنّت ـ همانند عالمان شیعه ـ تنها به وجود روایات مهدویّت در کتاب‌های مختلف بسنده نکرده، کتاب­هایی چند، ویژه حضرت مهدی(عج) تألیف کرده اند. بعضی از این آثار ارزشمند بدین قرار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۴۹

#آشنایی_با_مهدویت5

#مهدویت_در_منابع_اهل_سنت


💠 مقدمه

باورداشت #«مهدویّت» و اندیشه ظهور حضرت مهدی(عج) ـ بر خلاف تصوّر عده‌ای ـ نه تنها اختصاص به شیعه ندارد؛ بلکه بخش مهمّی از عقاید اسلامی به حساب می‌آید که بر اساس بشارت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) ، میان تمامی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی شکل گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۴۹

#آشنایی_با_مهدویت۴

#ویژگی‌های_امام

جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که ضامن تداوم حیات دین و نیز پاسخگوی نیازهای بشر است شخصیت ممتازی است که به تناسب جایگاه والای پیشوایی و رهبری، ویژگی‌هایی دارد که مهمترین آنها عبارتند: #علم؛ #عصمت؛ #آراستگی_به_کمالات_اخلاقی ؛ #مدریت_اجتماعی ؛ #انتصاب از جانب خداوند. از مهمترین ویژگی‌های امام، منصوب بودن او از سوی با توجه به اهمیت این ویژگی ها، به اختصار درباره هر یک توضیح می‌دهیم:

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۴۷

#آشنایی_با_مهدویت3

#نیاز_و_ضرورت_به_امام 


1️⃣همان دلیلی که نیاز به پیامبر را بیان می‌کند، بیانگر نیاز مردم به «امام» نیز است. زیرا از سویی، اسلام آخرین دین و حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم آخرین پیامبر خداست، بنابراین، اسلام باید پاسخگوی تمام نیازهای بشر تا قیامت باشد. از سوی دیگر، قرآن کریم، اصول و کلیات احکام و معارف الهی را بیان کرده است و تبیین و توضیح آن به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم واگذار شده است. [۱] ولی روشن است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان رهبر مسلمین، مطابق نیازها و ظرفیت جامعه اسلامی زمان خود به بیان آیات الهی پرداخته است و لازم است برای او جانشینان لایقی باشد که همچون او متصل به دریای بیکران علم خدا باشند تا آنچه را پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، تبیین نفرموده است، بیان کنند و نیازهای جامعه مسلمین را در هر زمان، پاسخ گویند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۴۶

#آشنایی_با_مهدویت3

💠 #مفهوم_و_جایگاه_امامت

پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مهمترین بحثی که در جامعه نوپای اسلامی مطرح شد موضوع خلافت و جانشینی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود. گروهی بر اساس آراء بعضی بزرگان صحابه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، خلافت ابوبکر را پذیرفتند و گروه دیگر معتقد شدند که جانشین پیامبر بنابر تعیین آن حضرت، امام علی علیه السلام است. در زمان‌های بعد دسته اول به عامّه (اهل سنّت و جماعت) و گروه دوم به خاصّه (تشیع) معروف گردیدند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۴۳

#آشنایی_با_مهدویت ۲

1️⃣ #پیشنیه_باور_به_مهدویت

#موعود_باوری به معنای اعتقاد به یک نجات بخش است که در آخرالزمان برای نجات و رهایی انسان‌ها و برقراری صلح و عدالت خواهد آمد. منجی موعود و نجاتبخش در نزد اقوام و ملل مختلف با آیین‌ها و فرهنگ‌های کاملاً متفاوت، به اَشکال و صور گوناگون و متنوعی مطرح شده است؛ اما جملگی تقریباً در یک نکته متفق‌القول‌اند که نجات بخشی خواهد آمد و آنان را از یوغ بندگی ستمکاران و حاکمان زورگو رهانیده، جامعه‌ای پر از عدل و داد به وجود خواهد آورد. هندوها انتظارِ دهمین تجلی #ویشنو یا #کالکی را دارند؛ بودایی‌ها ظهور #بودای_پنجم را منتظرند؛ یهودیان #مسیح (ماشیح) را نجات دهنده می‌دانند؛ مسیحیان، #فارقلیط را می‌طلبند که عیسی مسیح مژدة آمدنش را داده است؛ و بالاخره مسلمانان که قائل به #ظهور_حضرت_مهدی(ع) هستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۰ ، ۱۷:۴۱