زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
زندگی به رنگ خدا

انسان ذاتا رنگ پذیر است و هر رنگ را می‌پذیرد و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
"صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً" چرا که انسان خلیفه خدا است "قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً"

آخرین نظرات

زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد





جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۶ ب.ظ

نماز

 نماز تشکر از خدا است:

اگر کسی به ما هدیه­ دهد بر خود لازیم می­دانیم که از او به شیوه مرسوم در جامعه تشکر کنیم و اگر در قبال هدیه و لطف او ناسپاسی کنیم فطرت و عقل ما و هم چنین جامعه؛ ما را سر زنش می‌کند که چه قدر انسان پست و ناسپاس هستیم. و خداوند متعال که به ما عقل، هوش، زیبایی، بینایی، شنوایی، سلامت و توانایی،‌ نعمت‌های فراوان برای ادامه زندگی مثل هوا برای تنفس، رزق و روزی، سلامت تن و روان، عشق و محبّت، و اصلا خداوند همه چیز این عالم برای ما و در اختیار ما قرار داده است و بیاییم فرض کنیم که لحظه یکی از این نعمت‌های الهی نداشته باشیم چه اتفاق در زندگی ما می‌افتد مثل عقل نداشته باشیم، یا عشق و محبّت را از ما بگیرد؛ چه می‌شود؟ آیا می‌توانیم از فروشگاه تهیّه کنیم؟ و آیا غیر از خالق هستی کسی دیگری هست که ریگان این عشق و محبّت که نقط وصل ما انسان‌ها به همدیگر هست، به فروشند؟ چرا تاکنون فکر نکردیم که باید در قبال این همه هدیه و نعمت که خداوند به ما داده است از او تشکر کنیم؟ و آیا کسی می‌شناسید که این همه هدیه مجانی مهمّ به شما عنایت نمایند؟ و نماز عبادت و تشکر از خداوند است که این همه نعمت و هدیه ریگان به ما عنایت نموده و ما را غریق رحمت خویش قرار داده است و باید روزانه حد اقل ده بار از او تشکر کنیم و به نماز بیاسیتم و بگوییم « الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمین؛ سپاسی خدای را که پرورش دهنده و پرودگار همه جهانیان است‏» (حمد/1) نماز  بهترین نوع عبادت است برای کسی که ما را آفریده است. «واعبدوا ربّکم الّذى خلقکم والّذین من قبلکم، عبادت کنید پروردگارى را که شما و نیاکان شما را آفرید، هستى شما و همه از اوست‏» (بقره/21)

نظرات  (۲)

۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۵:۱۵ سیّد محمّد جعاوله
پست خوبی بود
متشکرم.
پاسخ:
ممنون
۰۴ آبان ۹۶ ، ۱۲:۰۰ آموزه | با آموزه بیاموز
" آنان که در برابر عظمت خدا، رکوع و سجود نکنند
در برابر بندگانی مانند خود حقیرانه به خاک خواهند افتاد "

ممنون از وبلاگ خوبتون - امیدوارم ادامه دار باشه فعالیتتون
پاسخ:
انشا الله به امید خدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی