زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
زندگی به رنگ خدا

انسان ذاتا رنگ پذیر است و هر رنگ را می‌پذیرد و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
"صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً" چرا که انسان خلیفه خدا است "قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً"

آخرین نظرات

زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد





جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱ ب.ظ

Prayer is God's obedience

عبادت و پرستش فطری است و انسان خواه ناخواه یکی را می‌پرستد و برای همین است که در تاریخ بشریت بت پرستی رواج پیدا می‌کردند و امروز هم تقریبا نصف جمعیت جهان بت پرست هستند و پرستش در وجود و ذات انسان نهفته است. و حق است که انسان آن شیء وکسی را عبادت کند که سزاوار عبادت و پرستش است و او جز خالق هستی و آفریننده انسان نیست او است که همه این جهان را آفرید و در اختیار انسان قرار داد و انسان را بر آنها مسلط ساخت. تمام حیوانات و موجودات زمین و آسمان را مسخر انسان ساخت و فرمود «وَ سَخَّرَ لَکُمُ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومُ مُسَخَّراتٌ بِأَمْرِهِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَعْقِلُونَ؛ وخداوند شب و روز و خورشید و ماه را در خدمت و بهره دهى شما قرار داد و ستارگان به فرمان او تسخیر شده‏اند البتّه در این امر براى گروهى که تعقّل مى‏کنند نشانه‏هایى قطعى (از عظمت وقدرت وحکمت و رأفت) اوست‏» (نحل/12)  و در سوره حج ایه 35 آمده « آیا ندیدى که خداوند آنچه را در زمین است و نیز کشتى‏هایى که به امر او در دریا مى‏روند براى شما رام کرده است و آسمان را نگاه داشته تا جز به فرمان او به زمین نیفتد؟ همانا خداوند نسبت به مردم رأفت ورحمت دارد.» و آیا سزاوار نیست که به ندای فطرت خویش گوش فرا دهیم و چنین آفریننده را بپرستیم؟ خدای که همه این موجودات را با هدف اینکه او را عبادت کنیم آفرید « وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون‏؛ من جنّ و انسان را نیافریدم مگر برای عبادت» (ذاریات/56). هدف آفرینش انسان پرستش و عبادت خداوند است که نماز یکی از بهترین و برجسته‌ترین اطاعت و بندگی او است. (هاشمی، جعفری، آتشین‌صدف:1392، ص71) 

منابع:

قرآن

 آتشین‌صدف:  جعفری‌پورهاشمی، این گونه پاسخ دهید، مرکز تخصصی ستاد اقامه نماز، چاپ اول، 1392.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی