زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
زندگی به رنگ خدا

انسان ذاتا رنگ پذیر است و هر رنگ را می‌پذیرد و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد
"صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً" چرا که انسان خلیفه خدا است "قالَ رَبُّکَ لِلْمَلائِکَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً"

آخرین نظرات

زندگی به رنگ خدا

انسان رنگ پذیر است و چه بهتر که رنگ خدایی داشته باشد





يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۵۰ ب.ظ

نماز یاد خدا است

نیاز انسان به آرامش یکی ز انیاز‌های فطری بشر است و نماز بالا‌ترین ذکر است و ذکر آرامش بخش دلهاست وقتی انسان به دریای بیکران هستی وصل می‌شود و به قدرت بی‌نهایت تکیه می‌کند و به سرچشمه هستی متّصل می‌شود احساس آرامش می‌کند. مثل اینکه انسان وقتی دچار مشکلات اقتصادی می‌شود و اطمنان دارد که کسی او را حمایت می‌کند روانش آرام می‌شود و تکیه بر خالق و رازق هستی نیز به انسان آرامش می‌دهد و نماز حلقه وصل این تکیه‌گاه مخلوق بر خالق است. « أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ تنها با یاد خدا دلها آرام می‌گیرد» (رعد/28). مفسر گرانقدر حجت الاسلام قرائتی می‌نویسد:‌ تنها مشکلى که دنیاى علم وصنعت امروز آن را حل نکرده، مشکل آرامش روحى است. هر روز آمار بیمارى‏هاى روانى، و مصرف قرص اعصاب زیاد مى‏شود. هیچ چیز به انسان آرامش نمى‏دهد جز یاد خدا و ایمان و انس و عشق و توکّل به او. آرى نماز یاد خداست و فقط با یاد خدا دل‏ها آرامش مى‏یابد. افرادى را مى‏شناسیم که داراى قدرت، مال و علم هستند، امّا آرامش لازم را ندارند. در مقابل، افرادى تهیدست هستند که به خاطر ایمان به سرچشمه هستى داراى قلبى آرامند، دید و بینش و اعتقاد خاصّى دارند که حوادث تلخ و شیرین را مى‏پذیرند و براى آنها تحلیل منطقى دارند. آرى با یاد خداوند دل‏ها آرام مى‏گیرد و بهترین یاد خدا همان نماز است، کمبود امروز بشر علم و تخصصّ نیست، بلکه دل آرام است. نه فرعون‏ها و ابرقدرت‏ها دل آرام دارند، نه قارون‏ها، و نه ابولهب‏ها، و نه منافقان چند چهره. 
 
منبع: 6) قرائتى ؛ محسن ، یکصد و چهارده نکته در باره نماز، مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن - تهران، چاپ: نوزدهم، 1389.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی